God seiling av KSF i Seilsportligaen!

​Kragerøs lag (fra venstre): Ask Sødal, Sondre Børresen, Kristoffer Kristiansen og Øivind-Tore Mylius

Kragerø Seilforening
31.07.2017
Denne helgen ble 3. runde av Norsk Seilsportliga arrangert i Larvik. Kragerø Seilforening havner totalt på 11. plass etter god seiling og passeringer helt i toppsjiktet.
3. runde av Norsk Seilsportliga divisjon 2 ble et flott arrangement med gode resultater fra Kragerø Seilforening. Det var til tider et skiftende vær, men relativt god og stabil vind. Seilerne opplevde alt fra lite vind til 6-7 m/s som bringer J70 båtene opp i plan og en fart på gode 15 knop. Kragerø stilte med et lag bestående av: Sondre Børresen, Kristoffer Kristiansen, Ask Sødal og Øivind-Tore Mylius.

"Vi hadde en veldig god første dag, der det totalt ble seilet 7 seilaser. Etter en litt rusten start seilte vi oss jevnt inn til 3. og 4. plasser av 5 båter i heatet. Dagens høydepunkt ble en 2. plass som også ble rundens beste seilas for oss. Vi lå lenge på 6. plass sammenlagt men falt til 9. plass på lørdagen."

Søndagen viste seg å være en dag med litt mindre vind, men dog mer skiftende. Noe som er utfordrende for et relativt uerfarent lag. Plasseringer ble stort sett 4.plasser og en 5. plass. Noe som gjorde at laget falt til 11. plass sammenlagt på tabellen.

"Vi er allikevel godt fornøyd med innstasen da vi føler at vi har tatt et langt steg videre. Nå henger laget godt med på banen, hvor det er veldig tett i mellom plasseringene. Vi er stadig oppe å fighter om 2. plasser, og klarer oftere å seile oss inn som nr 3."

Neste runde som er sesongavsluttning arrangeres i Moss 9. og 10. september.