TerneklubbenTerneklubben
Video av sundseiling TerneVideo av sundseiling Terne
Kragerøternas historieKragerøternas historie

Kragerø Terna

Terne eventyret startet en gang i 1938, da lokale gutter tok kontakt med Kragerø seilforenings formann, Ragnar Knutsen, for å få KSF til å utlyse en konkurranse om å konstruere en billig, synkefri entypebåt, beregnet for juniorer. Ragnar Pedersen ønsket å hjelpe disse guttene og styret i KSF gikk med på å utlyste en slik konkurranse.

Vinnerbåten fikk navnet Kragerøterne og har en lengde på 5,12 meter og bredde 1,46 meter. Seilet er et spriseil på 7,75 kvm. Terna er beregnet å seiles av to personer, men den kan fint seiles alene. Terne nr. 1 og 2 ble bygget og sjøsatt i august 1939.

Skåtøy Rundt

Skåtøy Rundt er sommerens store eventyr for alle seilglade turister og lokale i kragerøfjorden. Eventyret starter på land med seilene i hånden, og ender med en fantastisk tur rundt Skåtøy med påfølgende premeieutdeling og heder og ære for årets vinner.

Gå ikke glipp av sommerens eventyr - start pussen og får Terna på vannet!

>>http://>>

Alle nyheter

Ingen overraskelse i klassemesterskap for Terner 2018Ingen overraskelse i klassemesterskap for Terner 20182018-07-15T22:00:00ZDet ble ingen store overraskelser i helgens Klassemesterskap for kragerøterner, men det ble spennende. Det skilte til slutt kun 1,5 poeng mellom de tre første båtene.